Chociaż wakacje już za pasem, …
W ostatnich dniach maja w naszej szkole odbyły się kolejne konkursy polonistyczne.
24 MAJA – SZKOLNY KONKURS LITERACKI pod hasłem:
„Biblia jako źródło kultury europejskiej i arcydzieło literatury”
Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział 25 uczniów klas I-III gimnazjum, którzy zmierzyli się z niełatwym testem sprawdzającym ich wiadomości na temat Biblii, w tym np.: jej przekładów, zawartości treści, czasu powstania. Ponadto uczniowie musieli wykazać się znajomością wybranych historii biblijnych, pojęć i związków frazeologicznych pochodzących z tej niezwykłej księgi.
Wierzymy, że wiedza zdobyta w czasie przygotowania się do konkursu okaże się przydatna – nie tylko na lekcjach języka polskiego w szkole średniej.
WYNIKI KONKURSU:
I miejsce – Zuzanna Bieryt – III A
II miejsce – Gabriela Owsianka – III A
III miejsce – Joanna Fiut – III A
Wyróżnienia: Małgorzata Bielak – I B
Milena Koza – III A
GRATULUJEMY!
30 MAJA – SZKOLNY KONKURS CZYTELNICZY pod hasłem:
„Znam powieść „Niezgodna” V. Roth”
W konkursie wzięło udział 11 gimnazjalistów – miłośników czytania, wielbicieli literatury fantastycznej, którzy nie tylko zmierzyli się z treścią utworu, ale także podjęli wyzwanie zdobycia/ zakupu lektury konkursowej!
Uczestnicy konkursu musieli odpowiedzieć na 38 szczegółowych pytań i wykazać się drobiazgową znajomością powieści.
NAJLEPSZE OKAZAŁY SIĘ:
Maja Borek – III B –I miejsce
Beata Klag –III A – II miejsce
Maria Klag – III B –III miejsce
Wyróżnienie – Aleksandra Pyrdoł – II A GRATULUJEMY!
Maja, Beata i Marysia będą reprezentować nasze gimnazjum 08 czerwca w IV Konkursie Czytelniczym dla Gimnazjalistów organizowanym przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Starym Sączu. Trzymamy kciuki!
Mamy też nadzieję, że lektura „Niezgodnej” była kolejną niezapomnianą podróżą czytelniczą, do której zabraliśmy Was ,młodzi czytelnicy, my – nauczyciele języka polskiego.
Przeprowadzone konkursy, które wpisują się w Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, miały na celu propagowanie czytelnictwa, rozwijanie zainteresowań humanistycznych uczniów, odkrywanie wartości literatury oraz wspieranie indywidualnych zainteresowań młodzieży.